Cum evitam anularea programarilor?

Timp de citire: 5 minute

Buna, draga mea prietena. Astazi vreau sa te intreb cat de des auzi fraza:“scuze, nu mai pot ajunge azi”. In cazurile fericite in care clienta te suna si te anunta ca nu mai poate ajunge, de obicei, aceasta trimite sms-uri sau mesaje pe Facebook sau nici macar nu te anunta.

Nu este o situatie placuta, insa uneori se intampla lucruri neprevazute si nu mai poti onora o programare, ni se intampla tuturor.

Dar ce e de facut atunci cand situatia aceasta se repeta?

Din pacate, nu exista o solutie absoluta care sa rezolve aceasta problema, insa iti poti lua masuri de precautie. De exemplu, poti crea o regula pe care toate clientele vor fi nevoite sa o respecte.

< Programarile se anuleaza cu minimum 48 de ore inainte. > Sigur ca vor exista si situatii exceptionale peste care vei trece cu vederea, insa este foarte important sa le explici clientelor ca si programul tau este la fel de important ca al lor si ca poti programa pe altcineva in locul lor daca te anunta in timp util.

O alta solutie ar fi ca in cazul in care clienta anuleaza doua programari consecutiv, sa nu ii mai permitem sa se programeze cu 2-3 saptamani inainte, ci sa o primim in ziua in care suna, daca ne permite programul. In acest fel, nu mai poate anula programarea.

Daca aceasta situatie se repeta a treia oara, nu mai primim clienta decat daca plateste inclusiv pentru programarea anterioara, deoarece timpul valoreaza bani.

In cazul in care consideri ca aceste solutii sunt drastice, poti sa-i ceri sa-ti plateasca un avans pentru a te asigura ca nu mai anuleaza programarea.

Trebuie sa tinem cont de faptul ca este nevoie de multa diplomatie in acest domeniu si chiar daca este dreptul nostru sa ne selectam clientii, trebuie sa invatam sa refuzam intr-o maniera politicoasa, asigurand clienta ca nu exista nicio problema personala, ci doar o lipsa de timp.

Draga mea, exista si cazuri mai grave cand clienta iti spune ca nu are bani sa-ti plateasca serviciul prestat dupa ce tu i-ai realizat deja manichiura. Sfatul meu este ca in momentul in care aceste intamplari se repeta, sa refuzi politicos clienta, te scapa de batai de cap inutile.

 

A ta prietena,

Luminita Alecu

 

 

Tagged , ,

Lasă un răspuns