7 Masuri pentru eficientizarea salonului de manichiura

Timp de citire: 5 minute. Astept comentariile voastre legate de experienta personala in ceea ce priveste acest subiect!

Dragilor, o problema care apare frecvent in discutii este aceea a rentabilizarii salonului de manichiura.
Auzim des “am investit mult in produse de calitate, am facut si cursuri, dar nu pot face fata cheltuielilor deoarece X, Y si Z, care folosesc produse ieftine si nu au cursuri, practica tarife foarte mici ”

De la inceput trebuie sa remarcam ca aceasta este o situatie normala care poate sa apara intr-o piata unde actioneaza concurenta. Trebuie sa fim pregatite sa facem fata acestor situatii deoarece ele sunt inevitabile… In loc sa intampinam cu anxietate vestile ca in vecinatate s-a deschis inca un salon/ a aparut inca o persoana “care pune unghii cu 35 de lei”, mai degraba ar trebui sa ne mobilizam in directia gasirii solutiilor pozitive, care sa ne ajute sa crestem in orice conditii.

Ca tehniciana, sa presupunem ca avem urmatoarele coordonate:

A. Folosim produse de calitate
B. Am facut cursuri de specializare
C. Ne adresam clientelor cu venituri medii si mari

De obicei aceasta categorie de tehniciene este cea mai vulnerabila in fata concurentei cu preturi mici, asadar sa vedem impreuna care ar fi solutiile pentru a iesi din impas

 Produsele de calitate au costul lor, insa o relatie apropiata cu furnizorul nostru de materiale poate sa ajute substantial la scaderea costului de achizitie. De exemplu, majoritatea magazinelor au programe de fidelitate, care functioneaza in baza inregistrarii unui cont de client. De aceea este bine ca inainte de a da o comanda sa ne logam in contul de client, unde se vor strange bonusurile ca urmare a comenzilor plasate. Alte magazine ofera discount-uri substantiale cand comanda depaseste o anumita valoare. Sfatul meu: Nu in ultimul rand, verificati daca puteti deveni salon partener al unei firme de distributie, uneori simpla afisare a emblemei produselor in salonul sau in fotografiile dv. de prezentare va poate aduce o reducere importanta a costurilor de achizitie.
 Analizati ce este important pentru imaginea salonului dv, si ce este important pentru eficienta muncii dv. Da, sunt importante gelurile, aparatura, mobilierul, felul in care arata salonul. Toate acestea ne asigura o calitate a serviciilor si un bun renume in randul clientelor. Insa in materie de consumabile (si stim cat de mare este ponderea acestora in totalul costurilor cu toate materialele) putem sa facem economiii semnificative. Este oare necesar ca pilele noastre de unica folosinta sa fie foarte scumpe daca ne putem descurca si cu altele mai ieftine, dar la fel de bune? Este oare necesar sa achizitionam toate decoratiunile nail-art la preturi exorbitante? Este necesar sa cheltuim de 10 ori pe 10 recipiente de cate 100ml de nail cleaner/acetona/monomer, cand gasim oferte cu aceleasi produse imbuteliate la sticle de 1L? Sfatul meu: verificati cu furnizorul dv care sunt ofertele pentru saloane. S-ar putea sa fiti surprinsa de acestea!
Dupa un anumit timp este necesar sa recalculati costurile cu materialele per serviciu de manichiura. Faceti un inventar al celor mai utilizate produse, apoi evaluati necesarul pentru viitoarea comanda in functie de acesta. Taiati de pe comanda orice produse pe care nu le utilizati in mod frecvent, sau care pot fi inlocuite cu articole cu rol asemanator, pe care deja le aveti. Sfatul meu: Comanda on-line este intradevar o experienta captivanta de shopping, dar ar trebui mai degraba tratata cu rigoarea unei operatiuni de bussines.
 Firma de la care va aprovizionati are un portofoliu de produse principale pe care va bazati, pe care le aprovizionati cu regularitate si acest lucru este ok. Dar firma respectiva mai are cateva sute de culori de geluri, de oje, de pigmenti, de vopsele si in permanenta adauga culori noi pe toate liniile. Este oare necesar sa incercati sa le aveti pe toate? Evaluati un numar de cateva zeci de nuante care sunt cel mai frecvent solicitate de clientele dv, si incercati sa va limitati la acestea. Retineti ca orice culoare noua poate fi obtinuta prin amestecarea culorilor primare conform acestei diagrame: https://www.w3schools.com/colors/pic_ryb_itten.jpg
Sfatul meu: De mare efect pentru fidelizarea clientelor pretentioase ar fi sa aveti pentru fiecare dintre acestea recipientul de culoare personalizat cu numele clientei, care sa contina culoarea ei preferata si exclusiva, preparata de dv!
. Evaluati-va agenda zilnica de programari. Ar fi loc ca, prin eficientizarea si scurtarea unor proceduri, sa puteti micsora intr-o oarecare masura durata medie a unui serviciu complet si astfel sa puteti face mai multe programari zlinic? Sfatul meu: de o mare impotanta este rigoarea cu care impunem respectarea programarilor. Renuntati la clientele care dovedesc lipsa de punctualitate. Acestea nu fac altceva decat sa influenteze negativ eficienta activitatii dv. facandu-va sa pierdeti timp pretios. Sfatul meu nr. 2: Incercati sa fiti deschisa la noutatile care survin in domeniul unghiilor tehnice si care va ajuta la scaderea semnificativa a timpului de lucru. De exemplu, schimbati vechile lampi cu tuburi uv cu lampi LED , inlocuiti treptat gelul cu acrylgelul in etapa de constructie, cumparati freze electrice modele mai noi, mai performante si mai fiabile, care nu te lasa cand ai mai multa nevoie de ele!
 Cabinetul dv. trebuie sa castige increderea clientelor din punct de vedere igienico-sanitar. In ultima vreme sunt extrem de multe cliente care, inainte de a apela la serviicile oferite de un salon, evalueaza gradul de siguranta sanitara pe care acesta il ofera. Aici este punctul dv. forte, la care concurenta dv. care aplica acasa unghii cu 35 de lei ar putea cu greu sa creeze un termen de comparatie. Puneti la loc cat mai vizibil aparatele cu care faceti sterilizarea. Demonstrati cat de des puteti, in fata clientei, cum faceti procedurile de sterilizare, ce folositi, cum folositi si pe ce folositi. Dezinfectati masa sub privirile clientei care tocmai a intrat in cabinet. Cand scoateti instrumenarul, scoateti-l in fata clientei direct din sertarul UV sau din pupinel. Sfatul meu: personalizati un set de instrumente de lucru pentru o anumita clienta (pile, buffere, instrumentar usor), depozitandu-l intr-o cutie sau punga cu fermoar si etichetata cu numele clientei. Va fi o dovada in plus ca va intereseaza in mod deosebit sanatatea clientelei.
️️️. Afisati la un loc cat mai vizibil calificarile pe care le-ati obtinut (diplome, adeverinte, premii). Traim intr-o epoca in care competenta personala conteaza, iar publicul cu venituri medii si mari pe care il vizati are pretentii nu doar in privinta produselor de calitate folosite, ci si in privinta calificarii profesionale a tehnicienei. Sfatul meu: La fiecare curs pe care il absolviti solicitati trainerului sa se fotografieze cu dv. Afisati apoi fotografia in cabinetul dv. Dincolo de diplome, dovada implicita ca le-ati obtinut in mod onest, intrand in contact direct cu traineri renumiti, va ajuta sa faceti transferul de competenta in ochii clientelor.

Dragilor, aplicati in mod consecvent aceste lucruri si este foarte posibil sa vedeti rezultatele intr-un timp mult mai scurt decat va astepati. Evident, nimeni nu va poate oferi o garantie, deoarece conditiile de pe piata serviciilor evolueaza in permanenta. Insa un lucru este sigur: acesta evolutie este in directia cresterii exigentei clientelor. Mergeti asadar cu incredere in directia trendului si veti vedea ca diferenta de tarife este mai mult o bariera psihologica, pe care o puteti depasi cu usurinta in conditiile in care faceti tot ce tine de dv. pentru a va eficientiza si imbunatati serviciile. Veti ramane surprinsa sa constatati cate cliente vor remarca schimbarile si vor deveni dispuse sa cheltuie “un ban in plus” dar care sa merite!

Luminita Alecu

Tagged , , ,

Lasă un răspuns